תשננו טוב: ‘דקדקגו’ – מנוע החיפוש החדש בראי הגנת הפרטיות

אם עדיין לא שמעתם על מנוע החיפש החדש – “דקדקגו” (Duckduckgo), ודאי תשמעו עליו בעתיד הקרוב. מדובר בסטארט-אפ מצליח הנמצא במגמת עלייה, וזאת בעיקר בשל היותו מנוע חיפוש אשר שם לו למטרה להגן על פרטיות משתמשיו.

צמיחתו של מנוע חיפוש זה, ככל הנראה כבר מטיל אימה על מנועי חיפוש ידועים ומוכרים אחרים, כדוגמת Google ו- Yahoo, וזאת מהסיבה שאנו נמצאים בתקופה בה הדאגה לפרטיותנו במרחב האינטרנטי הולכת וגוברת. לראיה, ראו מקרה גוגל אשר מבצעת האזנות למשתמשיה ברחבי העולם, אף אם אינם משתמשים באי אילו מהמכשירים הטכנולוגים השונים (מחשב, סמארטפון, מערכת חכמה לבית וכיו”ב).

בהקשר זה נציין, כי רשויות הגנת מידע אירופאיות, בניהן צרפת ובריטניה, הוציאו תחת ידן הנחיות חדשות למפעילי אתרים ואפליקציות, בדבר השימוש בטכנולוגיות שונות של קבצי מעקב, ובשם המסחרי – ‘קוקיז’. הנחיות אלו נועדו כדי להעניק שכבת הגנה נוספת לפרטיות המשתמשים/גולשים השונים

בענייננו, דקדקגו – מנוע החיפוש החדש, אינו עוקב אחר התנהגות משתמשיו. אנו למדים זאת ממדיניות הפרטיות של החברה, כפי שמפורסמת באתר האינטרנט של החברה.

להלן בתמצית עיקריה:

  1. החברה אינה אוספת ו/או משתפת את המידע הפרטי של המשתמשים;
  2. החברה לא עוקבת אחרי משתמשיה בעזרת פרסומות;
  3. החברה אינה מאחסנת את היסטוריית החיפושים של המשתמשים, ולכן אין באמתחתה תוכן למכור למפרסמים העוקבים אחר המשתמשים בכל המרחב האינטרנטי;
  4. החברה לא מאתרת את משתמשיה בשום מצב, בין אם מדובר בגלישה מסחרית או פרטית. בהקשר זה יצוין, כי מנועי חיפוש אחרים כמו גוגל, עוקבים אחרי חיפושיהם של המשתמשים השונים, אף אם מודבר במצב של גלישה פרטית.

למעשה, השימוש במנוע החיפוש החדש לא יציף את הגולשים עוד במודעות ממומנות ובתכנים פרסומיים. כלומר, המסר ברור: מנוע חיפוש בלבד, ללא מעקב וללא הודעות מטורגטות. כעת נותר לנו להמתין ולגלות כיצד דקדקגו תשפיע, לאורך זמן, על עולמות הפרסום והשיווק האינטרנטי, בראי הגנת הפרטיות.