גם יוניליוור מחרימה את פייסבוק וטוויטר

החרם מתרחב: ענקית מוצרי הצריכה יוניליוור הודיעה היום (שישי) כי תפסיק לפרסם מודעות בפייסבוק, באינסטגרם ובטוויטר בארה"ב "לפחות עד סוף 2020".

מארק צוקרברג ממשיך לגמגם ולהתחמק (ארכיון)

בעקבות ההכרזה, מניות פייסבוק וטוויטר צנחו בכ-7.5 אחוזים בבורסה בניו יורק. יוניליוור הצטרפה לרשימה הכוללת מעל 90 חברות נוספות, ביניהן ורייזון, פטגוניה, בן אנד ג'ריס ועוד שהכריזו על חרם על פייסבוק בשל "המדיניות המכילה" בנוגע למסרים "הבעייתים" של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ. חברה נוספת שהכריזה על חרם, The North Face, מסרה השבוע כי "לא נפרסם עד שיינקטו צעדים משמעותיים שיעצרו את הגזענות, האלימות והשנאה".

מחברת יוניליוור נמסר: "מתוקף האחריות שלנו ולאור האווירה בארה"ב, החלטנו החל מעכשיו, לפחות עד סוף השניה, שלא לפרסם באמצעות הרשתות החברתיות פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר בארה"ב. להמשיך לפרסם בפלטפורמות האלו בתקופה זו לא מוסיף ערך לאנשים שלנו ולחברה. נעקוב אחרי ההתפתחויות ונבחן מחדש את עמדתנו אם נצטרך". 

מניית פייסבוק // צילום: רויטרס

בין המוצרים של יוניליוור, הממוקמת בלונדון, נמצאים המותגים ליפטון, דאב, מיונז הלמנס ועוד. עד כה השנה יוניליוור פרסמה באותן רשתות בסכום הנאמד בכ-11.8 מיליון דולרים, כך על פי נתוני חברת האנליזה פאטמטיקס (Pathmatics).

לאחר פרסום ההודעה של יוניליוור מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג פרסם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו ופה כתב בין היתר כי בחברה ממשיכים לבחון את שינוי המדיניות בכל הנוגע לשימוש ברשת החברתית לקראת הבחירות לנשיאות בארה"ב. בכל הנוגע לגורם שהצית את מחאת החברות, צוקרברג מסר כי "יעשה שימוש בסטדנרט חמור יותר בכל הנוגע למודעות בעלות תוכן הכולל מסרים של שנאה".